Nog maar een weekje te gaan.... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sanne Alkemade - WaarBenJij.nu Nog maar een weekje te gaan.... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sanne Alkemade - WaarBenJij.nu

Nog maar een weekje te gaan....

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 September 2016 | Australië, Airlie Beach

De volgende ochtend zat ik om 8.45 uur in de bus, op naar Fraser Island. Dit eiland staat op de wereld erfgoedlijst en ik snap nu waarom. Wat een prachtig stukje natuur. Je vind er 9 soorten regenwoud, wat best wel bizar is, want alles groeit in zand. Er is op het hele eiland geen asfalt vinden. De meeste ritten gaan met 4x4 jeeps over het eiland, maar de reis die ik gedaan heb was met een 4x4 touringcar. Na 10 min ferry zijn we aan de op het eiland en met 70 km knallen we over het strand. Na een uur rijden komen we aan bij Lake Mckenzie. By far het mooiste meer wat ik ooit gezien heb. Witte stranden met super blauw water. We hebben het geluk dat het ook nog strak blauw is, wat het plaatje helemaal compleet maakt voor de perfecte vakantiefoto (zie foto). Na een uurtje zwemmen/zonnen komen we terug bij de bus en moeten we nog een uur wachten op een nieuwe bus, want deze is stuk ofzo... Na een wandeling door het eerste regenwoud gaan we naar het resort voor een lunch buffet. Na de lunch gaan we door naar het volgende meer, minder bijzonder, maar wel een toffe wandeling door een zandduin er naar toe. Ik heb geen zonnebrand bij me en de zon in Australië is 10x zo sterk als in nl, met het gevolg dat ik aardig op een kreeft begin te lijken. Maar hè, naar rood komt bruin, toch? 'S avonds eet ik met twee Duitse en twee Ierse meiden en een Australische jongen. Na een cocktail in een uitgestorven bar, toch maar op tijd naar bed. We overnachten in het resort. De volgende dag beginnen we bij het bekende schipbreuk om vervolgens door te gaan naar een tof uitkijkpunt. Hier krijgen we nog een springshow van een paar walvissen. Vervolgens rijden we door naar de champagne pools. Dit is een soort natuurlijke jacuzzi in de oceaan, alleen helaas wel met koud water. Na de lunch gaan we nog door naar Eli Creek. Dit een waterstroom die uitkomt in de oceaan. De buschauffeur heeft grote banden die we kunnen gebruiken om ons met de stroom mee te laten voeren naar beneden. Zonnetje erbij, heerlijk! Rond 5 uur ben ik weer op het vaste land en om 7 uur begin ik aan de 14 urige busreis richting Airlie beach.

Lucky me heb ik bijna de gehele 14 uur geslapen. Het eerste wat ik koop is zonnebrand factor 50 en een tube aloe vera tegen de branderigheid. Om vervolgens met mn handdoekje en boek op het strand te ploffen. In dit gedeelte van Australië is het te gevaarlijk om in de oceaan te zwemmen, dus legt met net voor het strand een Lagoon aan. Een publiek zwembad, zodat men toch kan zwemmen. Vanaf 2 uur kan ik net hostel in en 's avonds eet ik met een van mn kamergenoten. Ik ontmoet hier ook nog twee Nederlanders. Het is ladies night en een van de jongens uit de groep wint nog even 100 dollar door verkleed als meisje te dansen. Uiteindelijk belanden we in een club.

Mn wekker gaat al om 6.15 uur om rond 8 uur richting Whitsundays te gaan. Ik ga met een raft. Dit was echte een toffe dag. Helaas zat het weer niet helemaal mee, maar we knallen over de golven heen en zien alle mooie plekjes. Weer mooie witte stranden en uiteindelijk gaan we nog op twee plekken snorkelen. Wetsuit aan, flippers aan, duikbril op en gaan met die banaan. Op de eerste plek zwemmen echt de mooiste vissen. Van groot tot klein en daar zwem je dan zo opeens tussen. Die vissen zijn echt nergens bang voor, als je wilt kun je ze zo aanraken. Vervolgens gaan we een stukje verder en daar is het koraal echt heel mooi. Doordat het water zo helder is, hoef je niet diep te gaan om alles te kunnen zien. Echt super tof. Vervolgens racen we weer terug naar het vaste land. Uiteraard is het onmogelijk om droog te blijven. 'S avonds gegeten met mensen van de boot en doen we nog een drankje.

En vandaag zit ik om 7.30 uur weer in de bus. Ik wilde eerst gaan skydiven vandaag, maar ik ben blij dat ik niet geboekt hebt, want het is slecht weer en zolang het regent en bewolkt is, kan er niet gesprongen worden. Op dit moment sta ik stil langs de weg, want er is iets met de bus... Lucky me! Ik ben onderweg naar Townsville. Hier ontmoet ik een Australische vrouw met een camper en met haar ga ik in de komende drie dagen doorreizen naar Cairns. Het plan is om onderweg nog wat national parks, watervallen en stranden te bezoeken. Ik ben benieuwd.

Het gaat nu wel snel hoor... Over een week sta ik weer op Europese grond. Ik kom woensdag aan in Praag om even bij te komen van mijn jetlag (Steven is toch aan het werk) en dan vlieg ik vrijdag door naar Nederland. Waar dan vervolgens zaterdag de hele familie op de stoep staat voor pap en mams feest. Super leuk dat ik iedereen dan nog even kan zien, want hè, na 7 dagen Nederland vertrek ik alweer naar München.

Maar das nog ver weg, nu eerst nog even hier genieten!
Toedels!

  • 08 September 2016 - 14:53

    Gerda Springelkamp:

    Sanne, Wat leuk om jou verhalen en belevenissen te lezen....... Doe je de groeten aan Lars....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Sanne

Korte updates over mijn reis in Australië met Lars

Actief sinds 22 Aug. 2016
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 3743

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 13 September 2016

Maandje Australië met Lars

Landen bezocht: